I'm Lady Winchesta!

Hello, I'm Daniela, also known as Gilraen to my elvish friends from Middle-earth. I originally come from Prague but now I live in Buffyverse, District 12 (far away from the evil Capitol), near the place called The Wardrobe (if you live there, be careful - winter is coming! again).
I'm currently studying at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
My life motto is "When I get sad I stop being sad and be awesome instead" and I agree with most of the Wizard's Rules. I think there's nothing we can't face in our lives. Except for bunnies. But otherwise we can face anything, if we have salt. What else, well, I don't like promises (I mean if ifs and buts were candy and nutts we'd all have a merry christmas;), I don't use the C-word and I hate focking Nazis. I used to have a temper, now I have a passion for justice.
I have a major announcement to make. One day, I shall live in New York and have a couple of good Friends there and after forty I'll move to Florida and find myself a new gang, let's say Cul-de-sac crew. I'll also buy a ship and name it Swan Queen.
You should know about me few more things: I'm a Stoner, Benzoholic, my password is 422SwSlDaR1105!, I like being weird, declarations of love amuse me, especially unrequited, I'm a bowl of soup, and I believe in Sherlock Holmes. I honestly believe that bitches get stuff done. And I'm selfish and I'm (probably not) brave.
That's probably all. I said it. I meant it. I'm here to represent it.

This is my everything blog but in case haven't noticed yet, you'll find a lot of Orange Is the New Black, Doctor Who, Supernatural, Orphan Black and Hunger Games stuff here. If you didn't understand at least half of the references in my description, it might be a bad idea to follow me.
Consider yourself forewarned.
Posts I Like

(via alexsosex)

rukafais:

graveyardhorse:

korrakun:

my favorite college experience is when i had a 7am class and the kid next to me literally poured a monster energy drink into his coffee said “i’m going to die” and drank the whole thing

i knew a guy who brewed his instant coffee with monster instead of water. three cups in two hours. i think he ascended to the astral realm

the survivability of the human race never ceases to amaze me

(via moose-placed)

motherfxckingfox:

heartfeltshadow:

lesbiangrandmas:

randomfandomteacher:

heretical-hypothetical:

artigosaurus:

queen-of-dork:

i-am-a-cat-eins-zwei-drei:

debisanacronym1:

WHY ARE NONE OF YOU FUCKERS FLIPPING SHIT?!?

NASA HAS DECLARED PLUTO A PLANET AGAIN

IT HAS MOONS!!!!! IT HAS MOONS!!!!!!!

WHAT. WHAT! PLUTO YOU FUCKING DID IT!

VIVA LA PLUTO, YOU DID IT!!!

THE UNDERDOG

I can’t find a source. Does anyone have any? I won’t believe it until I get a source.

SOURCES
HERE

GOD BLESS PLUTO

HOLY

(via moose-placed)

For people who are fans of the book, I think they’ll be very satisfied with how true it is. But if you have not read the book, you will still be fully engaged with the story.

(via poehlfection)


30.09.14 - top 30 favourite billie piper pics - {30/30}

30.09.14 - top 30 favourite billie piper pics - {30/30}

(via rosestylerr)

Rules: Once you’ve been tagged, you are supposed to write a note with 85 Truths about you. At the end, choose 10 people to be tagged.

I was tagged by theinevitablepipex, thanks so much for keeping me occupied during some boring lecture :D

WHAT WAS YOUR:

1. Last beverage: Sparkling water with some flavour I don’t know the name of :D
2. Last phone call: My dear mother of course
3. Last text message: My friend sitting at another boring lecture in the room next to me
4. Last song you listened to: Hah, Walking Backwards. OITNB OST is my morning routine
5. Last time you cried: Idk, couple days ago I cry a lot

HAVE YOU EVER:

6. Dated someone twice: Weeeeell, define “dated”
7. Been cheated on: No
8. Kissed someone and regretted it: Yes
10. Been depressed: Yeah
11. Been drunk and threw up: Hahah so many times

LIST THREE FAVOURITE COLOURS: Black, green, red

IN THE LAST YEAR HAVE YOU:

15. Made new friends: Yes
16. Fallen out of love: I guess
17. Laughed until you cried: Yup
18. Met someone who changed you: I met the OITNB fandom, does that count?
19. Found out who your true friends are: I guess, I was surprised by some.. in a good way luckily
20. Found out someone was talking about you: Uuh, no? Not an interesting topic really
21. Kissed anyone on your FB friends list: I was drunk ok

GENERAL:

 22. How many people on your FB friends list do you know in real life?  Almost everyone but a few chosen ones from Tumblr
23. Do you have any pets?: Two cockatiels (babieees) and fish
24. Do you want to change your name: I used to, always hated it. Now I don’t care anymore, but if I get famous, I’m changing it to Danielle
25. What did you do for your last birthday?: Not sure, but I remember my parents ruined it somehow
26.What time did you wake up today?: Like 7am
27.What were you doing at midnight last night?: Writing a fic
28. Name something you CANNOT wait for: June 2015 for multiple reasons (mostly OITNB S3 tho)
29. Last time you saw your mother: Yesterday
30. What is one thing you wish you could change about your life?: A lot, but right now I just want mum to be healthy again
31. What are you listening to right now?: A lecture, it’s not that boring actually
32. Have you ever talked to a person named Tom?: Yup, had a best friend named Tom in 2nd grade
33. What’s getting on your nerves right now? ECONOMICS (I didn’t want to copy from you, TIP, but this answer’s good, considering I am sitting at an econominc lecture)
34. Most visited webpage: Tumblr obviously
35. Blood type: No idea
36. Nickname: Dany, Gilraen, Bitch (I feel like I answered that one recently)
37. Relationship status: single 
38. Zodiac sign: Scorpio
39. Pronouns: She/her 
40. Hair colour: Red-ish (and natural is brown-ish)
41. Long or short: Long
42. Height: 5’9 
43. Do you have a crush on someone?: A platonic one?
44. What do you like about yourself?: Hair, I have awesome hair
45. Tattoos: none
46. Righty or Lefty: righty
47. First Surgery:Apendix surgery, I was 8
48. First piercing: None
49. Best Friend: Can’t pick one
50. First sport you joined: Handball
51. First vacation: Idk my parents used to go on holidays with us a lot, probably Canary Islanse or the Alps or sthg

RIGHT NOW:

 52. Eating: Nothing
53. Drinking: Nothing
54. I’m about to: Text my friend
55. Listening to: Still the lecture
56. Waiting for: The lecture to end (even though it’s the best one of the day, *sobs*)
57. Want kids?: No, I’m scared of those
58. Get Married: Hell nope 
59. Career?: No idea

WHICH IS BETTER:

60. Lips or eyes: Eyes
61. Hugs or kisses: Huh… Right now I could use a hug, so I’m gonna go with hugs
62. Shorter or taller: Taller I guess
63. Older or younger: Idk
64. Romantic or spontaneous: Idc
65. Nice stomach or nice arms: Stomach, love me some abs
66. Sensitive or loud: Neither, sensitive is better I guess
67. Hook-up or relationship: Neither
68. trouble maker or hesitant: Uhhh, something in between idk

HAVE YOU EVER

 69. Kissed a stranger?: Yeah. Ew.
70. Drank hard liquor: Yup
71. Lost glasses/contacts: Yes, I lost my glasses two years ago and this summer I finally bought new ones and then I found the old ones ugh
72. Sex on first date: Nope
73. Broken someone’s heart: Yes 
74. Had your own heart broken: Uh-huh
75. Been arrested: No
76. Turned someone down: Yeah
77. Cried when someone died: Yes 
78. Fallen for a friend: I’m still not clear about that

DO YOU BELIEVE IN:

 79. Yourself: Not much, nah
80. Miracles: Yeah, I have to :D
81. Love at first sight: Maybe
82. Heaven: Probably
83. Santa Claus: Nope, we hate that non-sense here, sorry :D
84. Kiss on the first date: I don’t have strong feelings about that idk
85. Angels: Probably

Tagging: finnicksownsugarcube, rawreffles, laurapreponisthenewblack, laughterlovesthemayqueen, proud-and-obsessed, saamatpob, agentcarterkickingass and idk anyone who wants to do this